torsdag 4 februari 2010

Sjukstugan

Pappa är på besök i Stockholm. Tajmningen kunde inte vara bättre då jag är sjuk, Eric jobbar och Ida är snuvig och dessutom febrig efter svininfluensavaccinet. Han är en klippa min pappa, tar hand om Ida, lagar mat och städar. Sen är Ida och hennes morfar en radapar, han pratar rakt ut om allt han gör, till exempel "jag ska nog ta lite salt på maten, "var hittar jag dl-måttet" osv. Och Ida, som tror att han pratar med henne, pratar glatt tillbaka.

Vi var på 6-månaderskontroll. Allting var som det skulle. Hon vägde 7690 gram och var 67,5 cm lång.

Vår lilla sjukling ligger och myser i soffan klockan 12 på natten efter en dos panodil.


"Hädanefter vill jag inte bli matad. Att äta själv är mycket roligare".

3 kommentarer:

  1. Vad fint hon äter själv, nästan inget kladdigt alls :-)

    Nu far hon heter Lilltjejen - Alice vägde 4 kg mer vid samma tid. A andra sidan tror jag inte du behöver vara orolig, tror 6-7 kg är mer normalkurva än 10,5 :-) Men det är bra, för da passar kläderna ju desto längre som jag skickat med bade Erik och Maggan.

    KRAM
    Victoria

    SvaraRadera
  2. Gud va kul då de ska börja äta själv!! :-)

    SvaraRadera
  3. Dryga sju kilo låter helt perfekt för en 7-månaders tjej. Min Elmer väger vid dryga 2 1/2 års ålder ungefär lika mcket... Suck! Kram, Vivi

    SvaraRadera