onsdag 28 oktober 2009

Färgen rosa

It's a girl! Dom orden fick Eric och jag höra när vi gjorde ultraljud i v. 18. Där och då började diskussionen kring färgen rosa. Eric är emot att merparten av Idas kläder ska vara rosa bara för att hon är flicka. Rosa är inte på något sätt portad i vårt hem, men det ska vara en färg bland andra. Jag håller till viss del med honom, barn är i första hand barn. Vill Ida i framtiden bli en "flickig" flicka som klär sig i rosa ska vi givetvis bejaka det. Men vi vill inte styra henne åt något håll. Jag gillar att min Eric inte vill förflickiga vår Ida. Men jag gillar också rosa. Eller som min treåriga brorsdotter säger "jag älskaj josa"". Så kanske kan vi vänta några månader innan vi inför färgbalans i vårt hem. Förresten skvallrar Idas säng, tvättkorg och garderob om att balansen redan är rubban. För det har vi våra underbara familjer och vänner att tacka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar