torsdag 18 mars 2010

TRÖTTA

Tröttheten har slagit till med full kraft här hos familjen Meuller/Tagesson. Ida sover ju när hon vill men vi två andra. Vraken. Vi sover inte mycket. Förutom att Ida vaknar var och varannan timme nuförtiden har både jag och Eric svårt att somna på kvällarna. "Du måste sova när hon sover", säger många välmenande röster. Men dels kan jag inte sova på beställning, dels vill jag ju ha lite tid över för annat. Så vi får fortsätta som två vålnader tills Ida sover bättre. Tonåringar sover ju mycket sägs det, så drygt tolv år till får vi väl räkna med att glida runt i dimma. Sen är det fest!

2 kommentarer:

  1. Hej Lotta!

    Känner igen mig i det du skriver. Har en liten kille här hemma som är en vecka yngre än din Ida.

    Runt halvåret började han sova väldigt dåligt om nätterna, vaknade och gnällde och var ledsen. Det har fortsatt här hemma och blivit än värre. Lillkillen vaknar ungefär som du beskriver din tös, var o varannan timme. Skall tillägga att han är hur glad och nöjd som helst under dagtid. Men nätterna blir som förbytt.

    Så här hemma finns två trötta föräldrar också som snart kryper omkring. Pratade med BVC sköterskan som sade att det är helt normalt för den här åldern att de små sover oroligt eller vaknar ofta. I och med att de har en sådan utvecklingsspurt just nu så bearbetas detta under natten för de små. Sedan kan det också vara en kombination med fler tänder som är på G.

    Under dagtid har oftast barnen så kul och annat att fokusera på som händer att det onda i tandköttet inte gör sig till känna på samma sätt som kanske nattetid när de ligger still.

    Och precis som du kan inte jag heller sova på beställning. Går inte hur mycket man än försöker knipa i hop ögonen när lillkillen sover middag.

    Hittade till din blogg för några månader sedan då jag sökte på hyperemesis. Jag känner inte till någon i min omgivning som drabbats av detta under graviditet, så då fick jag söka på google och fann din blogg!

    Sedan har det bara blivit att jag fortsatt att följa er vardag med Ida, det är ju till viss tröst också när man känner igen sig i situationerna! :)

    Håller tummarna för er också att det vänder åt rätt håll med sömnen!

    Mvh

    /Mamma till Wille (Juli 2009)

    SvaraRadera
  2. Hej mamma till Ville,

    Kul att du läser min blogg. Jag har varit dålig på att skriva på senare tid, det är så mycket annat och som sagt, trötthet:-). Känner inte heller någon som har mått sååå dåligt. Man går nästan under. Var i landet befinner du dig? Hoppas du fortsätter följa även om jag inte skriver så ofta. Har du själv någon blogg där jag kan läsa om din lille Wille? /Lotta

    SvaraRadera