onsdag 2 december 2009

Auktion

Gårdagen var lugn. Malin kom på besök, vi pratade nutid och framtid.

Idag har Eric, Ida och jag varit på auktion, mälarsdalens auktion. Vi hade hoppats köpa lite antika leksaker till ett bra pris. Men så blev det inte. Vi lade bland annat bud på en fin brandbil till lille Elmer, 200 kronor. Den gick för 900 kronor. Vi gick tomhänta men nöjda därifrån. Min första riktiga auktion i vuxen ålder. Idas första någonsin.

Sen begav vi oss till öppna förskolan, som namnet till trots inte hade öppet. Då gick vi hem och bakade. Eller Eric bakade, jag och Ida myste.

Pratade i telefon med bästa Anna-Kristina som bor i Göteborg. Längtar efter henne och hennes lille Elis.

Ikväll ska vi kolla på sopranos, har flera avsnitt framför oss!

Bullpappa


Ïda intog soffan och väntade otåligt på att hennes pappa skulle komma med nybakta bullar och nybryggt kaffe

Mys i soffan. Eric är inte ond, han har opererat ögat och fick ont av blixten. Därav blicken

7 kommentarer:

  1. Ååååh, vad ni är fina och söta alla tre! Jag längtar så efter er. Skynda, skynda!

    SvaraRadera
  2. Hm, ja pepparkaksbak är ett bra sätt att fylla tiden på..fast jag har inte så mkt problem att fylla tid utan snrare att få den att räcka till..
    Fin liten Ida ni har:)

    SvaraRadera
  3. Auktion är roligt men det gäller vekligen att sätta gränsen för hur mycket man är beredd att betala tidigt.

    Måste också säga att du blir jättebra på bild Lotta. Lite avundsjuk blir jag allt...

    Var du ute och gick något igår?

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Finaste vänner. Ser fram emot att ses ikväll! Har sagt till Elmer (den tuffaste matrecensent ni någonsin stött på) att han kommer att få smaka på världens godaste köttbullar. Som sagt, ingen press.

    Puss från Vivi

    SvaraRadera
  5. Vännen!
    Jag längtar ju efter er också!
    Ser förresten chokladpulvret på köksbänken som jag köpte i somras, ni har väl smakat och njutit? Står den där för att ni inte smakat, eller för att burken är så snygg???

    Kraam
    Anna

    SvaraRadera
  6. Vi har smakat OCH burken är snygg. snart ses vi:-)

    SvaraRadera
  7. Snygg! Jag gillar mycket av den stilen som kallas för shabby chick också!

    Har ni haft en bra dag?

    SvaraRadera