tisdag 15 december 2009

Hårlös

Det är inte bara bankomatkorten jag tappar. Jag tappar håret också. Det faller som käglorna när jag bowlar.

Alla talade om för mig hur fint håret skulle bli när jag var gravid. "Det blir tjockt och glansigt. Passa på att klippa dig i någon snygg frisyr".
Om mitt hår blev tjockare och glansigare gick det definitivt mig förbi. Jag låg och kräktes i åtta månader och kunde inte bry mig mindre om tjockleken på håret. Fast en gång gick jag faktiskt till frisören. Det luktade så starkt där inne att de var tvungna att ha dörren öppen och ge mig en handduk att andas genom. Huh, jag ryser av minnet.

Nu faller som sagt håret. Om det fortsätter falla i den här takten kommer jag och min dotter snart vara på pricken lika. Flintskalliga med stora magar och blåa, glittriga ögon!

1 kommentar: