onsdag 23 december 2009

cocobello

Here we go again. Med snurrigheter.
Jag ska åka till Göteborg idag och fira jul med familjen. Eric följer tyvärr inte med, han måste jobba. Ida och jag skulle ta tåget klockan åtta imorse och vara i Göteborg strax efter klockan 11. Vi skulle ha er riktig mysdag med mamma och pappa/mormor och morfar. Vi skulle klä granen och provsmaka skinkan. Det var planen. Fram till klockan ett inatt då jag upptäckte att vårt tåg inte alls gick klockan åtta på morgonen utan klockan åtta på kvällen.
Mitt tåg för två år sedan gick däremot klockan 8 på morgonen den 23 december. Så man kan säga att jag hade lite rätt. Jag hade läst ett två år gammalt mejl. 2007 eller 2009, ser rätt lika ut i mina ögon. Jag fokuserade helt och fullt på den 23 december.

Så nu sitter vi här i vår opyntade, granlösa lägenhet som luktar allt annat än nyuppskuren julskinka. Och än en gång tackar jag amningen för att jag har den att skylla mina misstag på.

2 kommentarer:

  1. Nu får du allt skriva snart! Annars tappar du dina trogna läsare... Puss från Vivi

    SvaraRadera