söndag 13 december 2009

Födelsedag

Varje år har jag önskat att min födelsedag ska infalla på en lördag. Då kan man ha fest hemma och sen gå ut och festa hela natten lång. Så igår var det äntligen dags. Det var lördag OCH min födelsedag. Jippie. Eller inte. 32 år gammal, nybliven, ammande och dödstrött mamma med ett aggressivt diskbråck. Jag orkade nätt och jämt med att bjuda hem de närmsta. Lussebullar och glögg. Hugget som stugget om måndag eller lördag.

Men det blev en trevlig kväll, om än med en stressig start. När de första gästerna kom stod jag mitt i lussebaket, med tröjan utochin och med gårdagens smink utsmetat runt ögonen. Ida var grinig, behövde både mat och sömn. Första bullarna brändes vid. Jag hade mobilen på ljudlös och de som inte hade portkoden sedan innan stod ute i snön och frös. En gäst gav upp och vände hemåt. Stress, förvirring. Men slutligen blev det så bra, så bra. Vänner och familj är A och O, lyckan i livet. Och med dem runt omkring sig spelar det mindre roll om det där andra inte är perfekt.

Kvällen avlslutatdes med ett parti monopol mellan Paulina, Eric och mig. Eric slog oss med hästlängder. Tur i spel...

PS till alla tidsoptimister: Det tar lite tid att baka 60 lussekatter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar