torsdag 19 november 2009

En alldeles vanlig torsdag

Idag bjöd jag Anna och hennes lilla 10 veckor gamla Tuva på brunch. Hon hör till Ölandsgänget, Erics gamla vänner. Tuva och Ida fick varsin sparbössa av Eric och mig.

"I sparbössan kan vi lägga pengar som Ida kan resa för när hon blir 20 år", sa jag till Eric. en stund senare hittade jag en krona på golvet "Ida, titta, nu får du en krona av mamma, en resepeng". Jag såg på Eric att han tyckte att jag var snål. Det tycker han alltid. "Jag tänker i termerna många bäckar små", svarade jag.

På kvällen träffade jag min vän Mårten, vi fikade på Rival på söder. Han bjöd. Mårten är helt övertygad om att han är blond, mörkblond. Men han är brunhårig, det ser ju vem som helst.

När vi kom hem försökte Ida krypa men efter att hon slått ansiktet i golvet gav hon upp med ett vrål. Den otroligt söta klänningen har hon fått av tant Sofia. Ett av mina nya favoritplagg.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar