lördag 14 november 2009

Vänner

Tjejmiddag med bästa tjejerna Vivi, Linn och Jenny hemma hos Vivi i torsdags. Vänner från förr, från gymnasietiden. En kvartett göteborgskor som alla sökt lyckan i hufvudstaden.
Elmer och Ida var givetvis också med, Jennys lille Alvin fick stanna hemma hos pappa. Elmer är i åldern då han härmar allting man säger. När Vivi var utom synhåll gav jag honom extra kladdkaka och sa till honom att nu är det fest. "Mamma, nu är det fest", ropade han till Vivi som stod i köket och förberedde Elmers kvällsgröt. Avslöjad. "Party, party", ropade han sen. Vem som lärt honom det vet ingen.

När Linn skulle gå kramade hon om mig och sa "hej då, gumman". När jag två timmar senare skulle bege mig hemåt kastade Elmer sig i min famn och sa "hej då, gumman".

Hans mormor berättade att en tvååring lär sig hela 10 nya ord per dag. Fantastiskt!



1 kommentar:

  1. Vad roligt att få se kort både på Linn och Vivi! Nästa gång du träffar dem så får du hälsa.

    Tack för dina mysiga inlägg Lotta! Jag blir så glad varje gång jag får ett.

    Kram, kram

    SvaraRadera